Monday, September 19, 2011

Does my bump size matter TO YOU?


Rimas jugak bila orang asik pegang perut aku sambil cakap " laaa...keciknye perut ko" atau  " eh..dah nampak la perut ko sikit berbanding minggu lepas"...mak aih..minggu lepas punya pun sampai diorang leh compare..terer betol..padahal kalau ikut kajian, pregnancy bump size increase approx 1cm sahaja dalam seminggu....memang agak "hebat" la orang sekeliling aku ni kalau sampai perubahan1cm pon boleh nampak...

Thanks la you guys sebab ambil berat...
Aku sendiri tak tau bump size aku ni normal ke tak...sampai setiap kali..diulangi ..setiap kali OK ..aku jumpe doktor atau checkup aku akan tanya..normal ke tak saiz perut aku..dan agak lega bila doktor cakap "normal la ni"...sambil amik tali pengukur dan ukur dari pubic bone sampai ke fundus..

Tapi...aku wondering jugak...Does pregnancy bump size REALLY matter?
So..aku pon buat Google'an..

Baca lebih lanjut

 Tetapi..sebenarnye ade beberapa sebab yang boleh affect bump size..baca sendiri kalau nak tahu...hihi
Dua website yang aku rujuk dan baca...
1) http://www.babyzone.com/pregnancy/fetal_development/article/pregnancy-stomach-growth
2) http://www.babyexpert.com/pregnancy/third-trimester/does-your-bump-size-matter-21326

Tak cukup ? carik la sendiri....


No comments:

Post a Comment