Sunday, September 25, 2011

Demam Panasssss

Badan dah start seram sejuk Jumaat malam..asik bersin..kompom aku akan demam esok nih..bisik hati...memang betol..esok bangun pagi dah tak larat..badan panas...

Kebetulan Nurse datang buat visit ke rumah...diorang pon terkejut bila bagitau tak sihat..padahal hari Khamis elok je datang klinik amik injection untuk kancing...sakit dowl...sampai ke harini merah dan keras tempat kene injet tu..

kata Nurse (versi ganas) " lu kene jejaga beb...jangan bagi demam teruk..efek nanti kat baby...ade kes ibu demam..tengok-tengok baby dah takde..."

Sentap jap aku dengar...ko memang buat aku cuak la Nurse.....betol la..rase nak penampar Nurse kat situ gak sebab buat aku cuak tahap gaban...sabar je...blah je diorang dari rumah..aku terus telan Upamol 500 sebijik...tidur jap dalam sejam...

Bila tiba malam..demam aku makin teruk...aku telan Upamol 500 sebijik lagi..badan panas gile..kepala pusing..tapi sejuk je rase..tak yah bukak kipas pon takpe..aku dah rase dalam bilik macam ade aircond yang dah memang lame terpasang dengan suhu 16 darjah selsius...sib baik aku ade husband yang memang hensem abes...siap sediakan kain ngan air untuk tuam kepala...tapi husband aku tak cukup hensem..sebab aku kene tuam sendiri...ciss...

Esoknya aku telan ubat lagi sebijik..jejalan ngan family..kebetulan mak ayah dan adik datang melawat kami kat sini..beramai-ramai kami ke Batu Kikir..mak dan ayah belikan perabot..harini dapat TV baru..katil baru..tilam baru...dengan meja tv baru...Alhamdulillah...terus demam aku reda...Time Kasih..mak ayah...jasamu ku kenang sampai akhir hayat.....sob..sob...

No comments:

Post a Comment